torsdag 2. desember 2010

TIDEN

Tiden…. Ja den kan renne ut i sand….. Bare gå videre , dag-natt-dag-natt Den kan ikke stoppes ei heller temmes. Den lever sitt eget liv. Jeg lever mitt. Jeg kan bruke tiden selv eller la andre få litt av min. Jeg kan gjøre noe ut av den. Noen ganger ,ofte ,sjelden. Jo tiden det er et relativt begrep. Lang tid,kort, fort, for fort. Sakte også. Men ikke stoppe. Bare være her, sammen eller alene. Stunden i Øyeblikket ,Gleden av å være her og nå. I vakkert landskap eller fanget av noe vakkert og fint. Alene eller sammen, bare være. Høre stillhenten eller tenke egne tanker. Noen ganger er det all right. Andre ganger helt jævlig. Stritter ikke i mot men lar tankene ta meg med ut på reise. Helt stille høre pusten og hjertet som slår. La kroppen være med uten anstrengelse .Kjenner varmen som sprer seg i bølger gjennom kroppen. Som i en båt på havet.Bare være med mot ukjent mål. Så lenge det varer…… Jeb 26.Nov 2010

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar