torsdag 2. desember 2010

Handling

Handling. En sten ligger tungt ved mitt hjerte. Den kom frem på min vei. Først var det bare en liten del som var synlig. Og ikke til hinder for ferdsel. Etter hvert ble den stadig mer synlig og noe måtte gjøres. Å flytte sten er tungt arbeid og krever list og kløkt. I løpet av livet har jeg fått erfaring med det. Tålmodighet og iherdighet bringer meg stadig videre mot nye utfordriger. Når en stor sten skal flyttes må den løsnes fra grunnen. Først fra den ene siden så fra den andre. Nye perspektiv kommer frem, og nye muligheter kommer til syne. Min farfar var jord og stenarbeider og jeg lærte mye av ham. Lite visste jeg da om at denne kunnskapen handlet om livet. Å gjøre ,høre og se. I handling da ser jeg hva jeg er god for. Selvfølelsen gir meg stryrke og jeg kan gå videre med stolthet. Jeb 2010-09-23

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar