søndag 27. desember 2015

Helt uten regel

Uten regel En to tre, mere fjerde skal det skje. Deretter detter toøringen ner. Nå kommer den tredje. Fordi alle gode ting ere. Ikke alle, for jeg har e ikke i dag. Da mener jeg skrivekløa. Selvsagt er det ikke det. Det gjør bare så inn i granskauen vondt når jeg klør. Sikkert et åpent sår eller noe. Det sa sikkert doktoren hvis jeg spurte. Ikke mye hjelp å få. Jeg behandler det sjøl med tommerfingelregel nr. 1 Den andre og den tredje kommer sikkert etterpå. Men selvsagt er det ikke så lett. Det bare virker sånn litt på skrå. Selvfølgelig skakker jeg på hue. Slik bikkja gjør når jeg tar på lua. Han veit hva det betyr, alt det andre bare kommer som seg byr. Og det gjør det, bare ikke i dag. Fordi da blir turen kortere enn høna flyr. Og deretter dalte den neri skjulet. Fordi jeg husker godt at det var det englene gjorde. Eller varè ner i det skjultè?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar